Anonim

Imej: Weibo

Perenang Olimpik China Sun Yang mungkin telah kehilangan peluang untuk membawa pulang pingat emas untuk gaya bebas lelaki 1,500 meter, tetapi dia masih seorang lelaki emas di mata orang Cina.

JUJU JUJU: Perenang perenang Cina itu memecahkan tabu untuk bercakap mengenai tempoh anda dalam sukan

Selepas gagal membuat final pertandingan yang sebelum ini didominasi oleh Sun - dan juga memanggil dirinya sebagai "raja" - kerana sejuk, perenang terbang pulang ke China pada hari Isnin kecewa. Tetapi kelihatannya seolah-olah Sun berjaya menebus dirinya selepas pertunjukan babysitting yang tidak dirancang menjadi virus pada Weibo.

Imej: Weibo

Semasa pulang ke rumahnya, Sun menemui seorang wanita Cina dan anak saudaranya yang bernama Lucas. Menurut jawatan Weibo, wanita itu nampaknya tidak tahu apa yang Sun dan Lucas segera memukulnya dengan "paman" yang bermain dan mengurusnya sepanjang penerbangan.

Pada satu ketika, Sun juga menawarkan untuk menukar kerusi untuk menemani Lucas sementara makciknya tidur.

Gambar-gambar itu disiarkan ke Weibo oleh anak perempuan wanita yang mengatakan dia tidak boleh percaya nasib ibunya dan anak saudara laki-laki atau mereka tidak tahu bahawa mereka menggosok bahu dengan atlet selebriti.

Imej: weibo

Jawatan itu juga mengandungi gambar-gambar Lucas yang bermain-main di pintu berlepas dan di latar belakang tidak lain adalah seorang perenang China, Ning Zetao a.k.a. "Suami kebangsaan China".

Perjalanan Olimpik Rio Matahari telah diselubungi kontroversi berikutan pernyataan yang dibuat oleh perenang Australia, Mackenzie "Mack" Horton, melabelkan dia sebagai "penipuan dadah." Komen itu berkaitan dengan skandal doping Sun kembali pada 2014 selepas dia diuji positif untuk perangsang yang dilarang.