Anonim

Imej: Komik Imej

Tak terkalahkan adalah salah satu komik terbaik di luar sana, tetapi siri berusia 13 tahun yang dilancarkan Robert Kirkman pada tahun yang sama seperti The Walking Dead akan berakhir.

Itu berita baik untuk awak.

LIHAT JUGA: Apa komik yang dibaca di setiap peringkat kehidupan

Saya telah membaca lebih daripada 100 isu Tak terkalahkan , tetapi berhenti pada tahun 2014. Bukan kerana saya tidak suka siri ini; agak sukar untuk membaca isu untuk dikeluarkan. Saya fikir saya akan menunggu untuk akhir, atau sehingga masa yang cukup telah saya dapat menggunakan beberapa arka pada satu masa.

Kirkman tidak pernah fikir ia akan berakhir. Beliau berkata banyak dalam penjelasannya "kita selesai" surat, menjelaskan bahawa dia sentiasa menjawab soalan "berapa lama?" untuk Tak terkalahkan dengan beberapa variasi pernyataan berikut:

"Semoga harapan saya yang terbaik dalam hidup saya adalah untuk satu hari, ketika saya lebih tua, baca Tak terkalahkan buku komik oleh pencipta yang lebih muda yang saya belum jumpa, yang melakukan buku yang saya benci. "

Ia masuk akal. Kirkman mahu Tak terkalahkan untuk menjadi 'masa Stan Lee.' Siri ini akan mengatasi sumbangannya dan mengambil nyawa sendiri.

"Saya selalu fikir ia akan menjadi satu penghormatan yang hebat untuk melihat kenaikan yang tidak terkalahkan ke tahap Superman atau Spider-Man dalam pherodone wira-wira buku komik," tulisnya.

Kirkman dan pencipta bersama Cory Walker tentang seorang remaja lelaki yang membangun kuasa-kuasa besar pasti akan mengejutkan anda. Tak terkalahkan Seting yang seolah-olah rumit dipecahkan dalam isu kedua kerana kebenaran tertentu menjadi terang, dan bahagian-bahagian itu tidak pernah berhenti jatuh selepas itu.

Twists bermaksud sesuatu dalam cerita ini. Watak mati. Acara-acara gemuruh dunia tidak dilupakan. Perubahan melekat. Tak terkalahkan wujud dalam dunia yang hidup. Itulah permainan yang disengajakan terhadap jenis, subversi kepada keadaan yang lebih statik yang ada dalam cerita superhero tradisional.

Dan itulah sebabnya, Kirkman baru-baru ini menyedari, sudah waktunya untuk menamatkan perkara.

"Titik siri ini sentiasa meraikan apa yang kita sukai tentang komik superhero, tetapi sentiasa meletakkan spin kita sendiri. Untuk bermain dengan genre genre, tetapi memutarnya menjadi sesuatu yang baru, pada setiap masa, tidak kira apa .

"Oleh itu, ia menjadi alasan, jika kebanyakan komik superhero terus selama-lamanya tanpa penglihatan dan larian mereka tidak, dengan cara apapun, menceritakan kisah yang padu yang sama untuk membentuk naratif tunggal … tidak seharusnya Tak terkalahkan buat yang bertentangan? "

Tak terkalahkan adalah sesuatu yang peduli terhadap orang kerana mereka terpaksa mengucapkan selamat tinggal kadang-kadang. Oleh itu, sementara Kirkman mengakui bahawa dia sentiasa berhasrat untuk meneruskan siri ini sebagai peneraju sebagai penulis, penghujungnya adalah perkara sempurna dan betul untuk dilakukan untuk cerita ini.

Itulah sebabnya busur berjudul yang sesuai, "The End of All Things," akan menjadi Tak terkalahkan terakhir. Kisah 12-bahagian akan disimpulkan dengan isu # 144. Itu meninggalkan 11 lagi untuk pergi selepas isu # 133 tiba pada bulan November.

Ia akan menghisap untuk mengucapkan selamat tinggal, tetapi ia adalah pelepasan untuk mengetahui bahawa kisah yang luar biasa ini akan mendapat penghujungnya.