Anonim

Anda tidak lagi memerlukan perisian profesional untuk membuat penapis anda sendiri untuk Snapchat.

Aplikasi iPhone baru yang dipanggil Confetti bertujuan untuk mempermudahkan proses. Walaupun Snapchat memberikan arahan (dan juga beberapa template) tentang bagaimana untuk memulakan membuat geofilter tersuai, proses itu masih memerlukan perisian desktop profesional dan beberapa pengetahuan pengeditan imej asas. Confetti mengubahnya dan memperkemas proses penyerahan.

LIHAT JUGA: Bagaimana untuk membuat geofilters anda sendiri di Snapchat

Aplikasi ini menyediakan satu siri sempadan, pelekat, dan ilustrasi lain untuk digunakan sebagai asas reka bentuk anda. Alat ini cukup asas, tetapi anda boleh bereksperimen dengan warna, fon dan susunan pelekat yang berbeza. Aplikasi ini juga menyediakan gambar sampel supaya anda boleh melihat bagaimana produk siap akan kelihatan.

Sebaik sahaja anda membuat reka bentuk, anda mempunyai dua pilihan: untuk $ 9,99 anda boleh menyimpan reka bentuk dan serahkan kepada Snapchat sendiri, atau untuk $ 14,99 anda boleh memilih untuk memiliki Confetti mengendalikan proses penyerahan untuk anda. (Penapis berbayar Snapchat bermula pada $ 4.99, jadi jika anda mahu penapis tahan lebih lama daripada sehari atau menutup kawasan yang lebih besar, harga Confetti akan naik sejajar dengan harga Snapchat.)

Imej: Petikan / confetti

Walaupun ini sekurang-kurangnya dua kali ganda apa yang anda bayar untuk mengendalikan keseluruhan proses itu, kemudahan menggunakan aplikasi mungkin berbaloi untuk pengguna yang tidak mempunyai perisian atau pengetahuan yang diperlukan untuk membuat penapis DIY mereka bermula dengan .

Pencipta aplikasi, saudara-saudara, Dylan dan Ethan Eirinberg, mengatakan bahawa mereka diilhami untuk membuat Confetti kerana mereka mahu membuat proses penapis Snapchat lebih mudah diakses oleh pengguna.

"Kami menyedari betapa mengecewakannya untuk mencipta kandungan tanpa mengetahui Adobe Photoshop atau Illustrator," Dylan menulis dalam e-mel kepada Mashable . "Kami mahu aplikasi kami lebih daripada sekadar kanvas reka bentuk, kami mahu ia menjadi alat untuk menggantikan sistem Snapchat yang terkini."

Di masa depan, Eirinberg berkata mereka merancang untuk menambahkan lebih banyak ciri, seperti keupayaan untuk memuat naik kandungan mereka sendiri ke aplikasi dan alat khas untuk perniagaan yang ingin membuat kandungan mereka sendiri.