Anonim

Imej: FRANCK FIFE / AFP / Getty Images

Berikutan masa yang patut dicemaskan di mana pucuk pucuk pukat Hiroki Ogita menggeliat bar dan dia gagal untuk maju dalam persaingan, Olympian yang dikurniakan baik kini mendakwa anggotanya tidak bersalah.

Vazul kutub Jepun menggunakan Twitter untuk mempertahankan dirinya dan menafikan bahawa zakarnya adalah punca yang menyebabkan dia layak untuk pusingan akhir sukannya.

LIHAT JUGA: Zakar kutub vaulter mendapat di jalan impian Olimpiknya

"Saya tidak pernah mengharapkan media asing mengambil saya seperti ini," tulis Ogita di Twitter dalam bahasa Jepun, seperti diterjemahkan oleh BBC.

ご報告
色々とありましてアカウント名を変更いたしました。
その関係で公式マークも消えてます。
まさか海外メディアにここまで陥れられるとは思いませんでした。
真実ならともかく、ここまで面白おかしく偽造されて罵られるとさすがにショックです。

- 荻 田 大樹 (@ ogih1230) 16 Ogos 2016

Walaupun dia pada awalnya terganggu oleh tumpuan media pada zakarnya, dia gembira dengan publisiti cerita yang telah memberikan pole vaulting.

"Sejujurnya, ia agak kasar, tetapi saya rasa saya menjadi tumpuan supaya ini mungkin satu peluang," katanya. "Saya akan melakukan yang terbaik dan mendapatkan keputusan supaya saya mendapat ketawa yang terakhir."

Imej: ANTONIN THUILLIER / AFP / Getty Images

Dia terus menggunakan platformnya untuk mempromosikan sukannya.

"Tidak mengapa jika anda melakukannya untuk jenaka atau apa jua, saya meminta anda pergi dan menonton permainan sebenar di stadium sekali sahaja. Saya berharap anda menghargai, walaupun sedikit, apa yang hebat dalam poket sukan."

Setelah melihat dengan teliti rakaman peti besinya, kelihatannya kaki Ogita sebenarnya menyentuh tiang sebelum zakarnya dilakukan. Jadi, sementara zakarnya mengecewakan mungkin tidak bersalah, perlanggaran itu mungkin akan menyakiti sama seperti tidak layak.

Mujurlah, Ogita kini melihat keindahan kecelaruan tiang itu. Dia menyimpulkan pertahanan Twitternya dengan, "Menonton lagi, ini sangat lucu, jika saya katakan sendiri. LOL."

H / T Huffington Post