Seorang wanita tunggal memutuskan untuk menggunakan Yelp untuk lebih daripada penilaian jam selamat dan bilik mandi restoran.

Pelakon New York Natalie Walker, 25, menggunakannya untuk menilai tarikhnya.

"Saya benar-benar mula melakukan ini seperti jenaka bodoh," katanya Mashable.

"" Http://mashable.com/2015/03/10/chefs-read-one-star-reviews/#VWsVU8LKEuq1 "" bukan rujukan lihat-juga yang sah

Idea itu datang kepadanya ketika dia melakukan apa yang dilakukan oleh semua peminat makan tengah hari di New York City: menjelajahi Internet untuk bakar French challa terbaik di bandar.

"Saya membaca ulasan di mana seorang gadis membuat komen yang berlebihan tentang teman lelakinya, yang menyebabkan saya tertanya-tanya apa yang akan berlaku sekiranya seseorang memintas kritikan lokasi itu dan hanya mengkaji semula pengalaman itu," katanya. "Saya menyiarkannya pada mulanya sebagai seorang yang berani dalam orang yang kedua, tetapi kemudian fikir ia akan menjadi lucu buat beberapa orang dan menukarkannya."

Dia betul. Itu lucu.

Imej: Natalie Walker

Daripada perniagaan penarafan, yang digunakan oleh Yelp, Walker menilai pengalamannya dengan tarikh yang membawanya ke tempat tertentu.

Mt. Vernon Multiplex Cinemas di Alexandria, VA pic.twitter.com/Krbfld5rzt

- NATALIE WALKER (@nwalks) 6 Januari 2016

Dia berkata hanya menyiarkan ulasannya di halaman perniagaan besar, jadi dia tidak akan menyakiti perasaan pemilik perniagaan kecil dengan kejujuran kejamnya.

"Saya tidak akan mahu menjejaskan perniagaan tempat yang sangat bergantung pada penarafan Yelp untuk menarik pelanggan," katanya. Mashable. "Saya juga meninjau tarikh sejak lebih dari lima tahun yang lalu, jadi tidak ada kemungkinan seorang penyelia melihat tinjauan buruk dan menganggap ia sebagai kesalahan pekerja."

Terdapat satu pengecualian, walaupun - yang merupakan tempat yang sangat menarik untuk ditinjau. Kami akan memberikannya Hamilton tarikh lima bintang hanya untuk menguruskan untuk mendapatkan tiket.

Walker berkata bekas teman lelaki, yang mana berjaya menjaringkan kerusi, adalah satu-satunya yang mempunyai reaksi yang agak negatif terhadap ulasannya. Dia berkongsi satu komen dengannya Mashable: "Pada mulanya ia disengat, tetapi kemudian saya teringat siapa anda dan rasa humor anda, dan itulah jenis lelucon yang anda akan buat ketika kami bersama-sama."

Daripada lelaki yang dia termasuk dalam penilaiannya, Walker mengatakan kebanyakan lelaki "mengejar untuk mengatakan betapa lucunya mereka fikir semuanya itu."

Hamilton the Musical pic.twitter.com/ljUk5ZSK1M

- NATALIE WALKER (@nwalks) 6 Januari 2016

Malangnya, Yelp bukan peminat. Tinjauannya dikeluarkan pada 6 Januari, dan keseluruhan akaun Yelpnya ditanggalkan sejurus selepas itu.

NNNNNNNNNNNNNNNNNNOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO pic.twitter.com/YVnmX5x6Eu

- NATALIE WALKER (@nwalks) 6 Januari 2016



Yelp tidak boleh menyerang gaya Walker sepenuhnya. Beruntung untuk kami, dan mungkin tidak bernasib baik untuk beberapa lelaki Walker telah bertarikh, ulasannya hidup menerusi akaun Twitternya.

Studio 54 Theatre - Ahad di Taman dengan George pic.twitter.com/5B7y7T6hkg

- NATALIE WALKER (@nwalks) 5 Januari 2016

"Saya tahu saya benang biasa melalui semua tarikh yang tidak berjaya ini," kata Walker. "Saya mimpi buruk, saya tahu saya seorang pelakon yang berjuang, kenapa saya akan mempunyai masa untuk melakukan ini? Adakah anda fikir Meryl Streep melakukan perkara ini pada hari-harinya?

Kami memberikan rasa humor Walker untuk penarafan Yelp lima bintang.

Pilihan Editor Jul 23 2019