Anonim

Imej: AP / Thomas Cytrynowicz

Walaupun rasmi pertama Pokémon Go dpt dipakai masih beberapa minggu lagi, yang tidak berhenti sekurang-kurangnya satu pemaju yang berdaya usaha dari menggodam bersama versi mudah alih permainan mudah alih hit Nintendo.

Patrick Cho, seorang pemaju di Intel, telah berjaya meletakkan versi yang sangat asas Pokémon Go ke atas gelas realiti syarikatnya. Walaupun masih eksperimen, aplikasinya adalah salah satu daripada sedikit AR tidak rasmi dan demo VR-siap yang menjanjikan aplikasi Nintendo tanpa telefon dari telefon pintar kami.

LIHAT JUGA: Maaf pelatih Pokémon Go, lelaki ini telah menangkap mereka di seluruh dunia

Intel mempamerkannya Pokémon Go pada kacamata pintar Recon Jet di Forum Pembangunnya Intel di San Francisco minggu ini. Cermin mata, yang kini disasarkan kepada penunggang basikal dan pelari, dikuasakan oleh versi Android yang diubah suai. Ini membolehkan Cho untuk berkumpul bersama pelabuhan tidak rasmi aplikasi ke kaca mata.

Dia terpaksa menukar orientasi aplikasinya agar dapat berjalan dalam mod landskap pada paparan Jet. Sebaik sahaja dia melakukannya, peta aplikasi, yang boleh anda lihat di bawah, dimuatkan di paparan cermin. Di sana, anda dapat melihat lokasi PokéStops, gim, Pokémon dan hampir semua perkara yang anda harapkan dapat dilihat dalam versi biasa peta.

Imej: Intel

Walaupun hakikat bahawa Cho dapat mendapatkan versi aplikasinya dan berjalan adalah satu prestasi yang mengagumkan - terutamanya apabila Niantic telah memecah penggunaan API tanpa izin - terdapat beberapa peringatan untuk pengalaman ini.

Pertama sekali, penting untuk diperhatikan bahawa ini dimaksudkan sebagai bukti konsep lebih daripada yang lain (walaupun Intel mengatakan ia terbuka untuk bekerja dengan Niantic jika syarikat memutuskan untuk membuat versi rasmi yang tersedia untuk kacamatanya.)

Gelas Recon tidak dilengkapi dengan LTE - hanya Wi-Fi, yang cukup mengehadkan aplikasi seperti Pokémon Go yang memerlukan sambungan mudah alih. Salah satu cara di sekeliling halangan yang potensial ini, yang digunakan oleh Intel untuk demo yang saya lihat, adalah menggunakan telefon pintar untuk membuat hotspot mudah alih dan menyambungkan cermin ke Wi-Fi dengan cara itu.

Imej: Intel

Terakhir (dan yang paling penting), walaupun versi demo yang saya lihat sangat terhad dalam bentuk semasa. Walaupun anda dapat melihat paparan peta terperinci, anda tidak boleh benar-benar melawat PokéStops, menangkap Pokémon atau mengambil bahagian dalam mana-mana permainan lain selain daripada berjalan di mana, untuk bersikap adil, berguna untuk menetas telur. Juga, sebagai versi tidak rasmi, aplikasi itu terdedah kepada kemalangan.

Namun, walaupun sangat eksperimen, versi realiti diperkukuhkan Pokémon Go berfungsi sebagai penampilan menarik bagaimana Niantic dan Nintendo dapat melancarkan permainan ke platform lain. Sebelum Pokémon Go, pasukan Niantic membuat aplikasi Google Glass dan syarikat itu sebelum ini membayangkan bahawa ia sekurang-kurangnya akan mempertimbangkan untuk membuat versi untuk Microsoft HoloLens, jadi jangan berputus asa pada versi yang lebih mudah pakai rasmi lagi.

Sehingga itu, kami hanya berharap wristband rasmi Nintendo tidak akan terlewat lagi.